Od 22 listopada pasażerów komunikacji miejskiej i kierowców czekają utrudnienia w podróżowaniu na Nadodrzu. Zgodnie z zapowiedziami – po starcie budowy tramwaju na Swojczyce – rusza kolejna duża miejska inwestycja.
Rozwiązuje się tegoroczny worek inwestycyjny we Wrocławiu, który dotyczy projektów związanych z transportem publicznym. Tym razem nie chodzi już o
Swojczyce i budowę tam trasy tramwajowej, ale o Nadodrze. Pod
podpisaniu umowy z wykonawcą – firmą Pro-Tra Building przyszedł czas na realizację, czyli prace budowlane
w pobliżu skrzyżowania ulic Drobnera i Dubois.
Rusza budowa kolejnego węzła przesiadkowego na NadodrzuPrzedstawiciel inwestora powiedział, że to ważny moment dla Nadodrza i kontynuacja inwestycji prezydenta Jacka Sutryka w tej części miasta.
– Pierwszym elementem zmian w tym miejscu był most Pomorski, później
ulica Pomorska, most Uniwersytecki. I teraz bardzo charakterystyczne miejsce, czyli najwęższy przystanek we Wrocławiu w ten weekend przestrzenie istnieć a to miejsce zmieni się w nowoczesny i zintegrowany węzeł komunikacyjny dla autobusów i tramwajów – wyjaśnił Bartosz Nowak, wiceprezes Wrocławskich Inwestycji. – Warto podkreślić, że ta inwestycje będzie trudna ze względu na to, że pod ziemią są dziewiętnastowieczne sieci, częściowo niezdefiniowane jak to w historycznym miejscu, w samym centrum Wrocławia – dodał.
Fot. Wrocławskie Inwestycje | Skrzyżowanie Dubois i Drobnera z najwęższym przystankiem we Wrocławiu
W kwestii terminów, to inwestycja rusza od soboty, 22 listopada. Tradycyjnie Straż Miejska Wrocławia w najbliższych dniach będzie dystrybuować ulotki, które przygotowała spółka Wrocławskie Inwestycje. Znajdują się tam podstawowe informacje o inwestycji oraz mapka objazdów. Także pasażerowie komunikacji miejskiej mają nie wiele czasu, żeby zapoznać się ze zmianami tras.
Komunikacja miejska na czas inwestycji na skrzyżowaniu Dubois – Drobnera – Pierwszy etap będzie polegał na wyłączeniu ruchu tramwajowego oraz dostosowaniu torowiska [na Drobnera] pod ruch kołowy. Będzie trwało to tydzień i będzie to etap zerowy – tłumaczy Andrzej Brzoza, zastępca dyrektora Wydziału Inżynierii Miejskiej ds. Zarządzania Ruchem. I dodaje: – Po tygodniu zostanie przełożony cały ruch na torowisko a na potrzeby inwestycji zostaną zamknięte jezdnie południowa i wschodnia. Pojazdy w ciągu Drobnera i Dubois będą poruszać się jednym pasem.
Obecny etap inwestycji spowoduje spore zmiany w komunikacji miejskiej. Póki co nie będą one dotyczyły autobusów linii 128, 144 i nocnych linii 240, 247, 248, 250. Tutaj wprowadzenie zmian planowane jest na 29 listopada. Inaczej sprawa wygląda z tramwajami, gdzie zmienionymi trasami pojadą linie 0, 6, 7 i 19.